Over ons

Zonnenberg Academy bestaat uit ervaren trainers en coaches. Ze combineren langjarige praktijkervaring en theoretische bagage met een sterke intuïtie. Hiermee zorgen ze voor trainingen en trajecten die steeds weer anders en altijd succesvol zijn.

Mattanja Zonnenberg

Mattanja Zonnenberg

Mattanja Zonnenberg was twintig jaar lang docent lichamelijke opvoeding, zeg maar gymjuf. Waarvan vijftien jaar in het vmbo. Gaandeweg verdiepte en specialiseerde ze zich in het begeleiden en coachen van leerlingen en, later, van leerkrachten. Het bracht haar bij een tweede hogere beroepsopleiding: in Zwolle liet ze zich opleiden tot psychomotorisch therapeut.

In haar werk als trainer en coach komen haar opleidingen en ervaring samen. Ze zet vaak sport in om jongeren te bereiken en te ondersteunen. Maar ook met andere methoden en technieken helpt ze scholieren individueel en in groepsverband verder te komen. Om bijvoorbeeld faalangst achter zich te laten, om sociaal vaardig te worden, om doelen te stellen en ook nog eens te bereiken en om van de periode op het voortgezet onderwijs een succesvolle en fijne tijd te maken.

Anja Bronda

Anja Bronda

In haar werk als leerkracht raakte Anja Bronda geïntrigeerd door hoe de ene leerling schijnbaar fluitend kennis en vaardigheden ontwikkeld en de ander enorm worstelt op school. Hoe de een wel motivatie vindt en de ander niet. Hoe de een wel goed ligt in een groep en de ander zowat wegkwijnt van eenzaamheid.

Anja volgde een opleiding tot professioneel coach en ontwikkelde wat ze van nature al bezat: de kunst om voorbij het gedrag van pubers en adolescenten te kijken. Om niet alleen te zien hóe ze zich op school bewegen, maar ook wát hen beweegt. Haar aanpak is er eentje van jongeren zichzelf laten helpen. Ze doet het in groepsverband en individueel.

Margot Walet

Margot Walet

Welke invloed hebben het gezin, leeftijdsgenoten en school op een jongere? Hoe beïnvloedt de omgeving het denken en gedrag van een kind of puber? Het zijn vragen die Margot Walet mateloos interessant vindt. Zowel in haar opleidingen tot verpleegkunde als maatschappelijk werkende en in haar werk als ouder- en systeembegeleider was ze er druk mee.

Door de verschillende coachopleidingen weet ze hoe ze kinderen en jongeren letterlijk én figuurlijk in beweging krijgt. Ze snapt hoe gedachten het gedrag beïnvloeden, ontdekt de drijfveren van jongeren en weet deze te stimuleren. Steeds weer leidt dit tot boeiende inzichten, veranderingen en ontwikkelingen.